2025 m. spalio 20–22 d. Bonoje, Vokietijoje, organizuojama tarptautinė programos „Erasmus+“ konferencija „Putting it into Practice: Spreading Innovative Results from European Universities Alliances to other Higher Education Institutions“. Konferenciją organizuoja Vokietijos nacionalinė „Erasmus+“ agentūra.

Renginio temos

Europos universitetų aljansų iniciatyva yra viena pagrindinių Europos Sąjungos švietimo srities iniciatyvų. Jos tikslas – kurti tarptautinius aukštojo mokslo institucijų (AMI) aljansus, kurie skatina europines vertybes bei prisideda prie Europos aukštojo mokslo kokybės ir konkurencingumo.

Konferencija yra projekto „SPREAD EUI“ dalis, kurį šiuo metu įgyvendina keturios nacionalinės agentūros iš Austrijos (OeAD), Vengrijos (Tempus viešoji įstaiga), Norvegijos (HK dir) ir Vokietijos (DAAD). Projektu „SPREAD EUI“ siekiama padėti aljansams veikti bei tapti sektinais pavyzdžiais, taip pat – skatinti pasidalinti patirtimi su tomis AMI, kurios nedalyvauja Europos universitetų iniciatyvoje.

Ši teminė konferencija bus skirta tinklaveikai, gerųjų praktikų, jau pasiektų rezultatų pasidalijimui su aukštojo mokslo institucijomis, kurios dar nėra įsitraukusios į iniciatyvą.

Planuojama, kad konferencijoje dalyvaus apie 150 dalyvių iš visos Europos, įskaitant aljansų ir dar neprisijungusios prie tarptautinių tinklų AMI, kiti nacionalinių ir tarptautinių institucijų atstovai: „Erasmus+” nacionalinės agentūros ir Europos Komisija, studentai.

Pagrindinis konferencijos tikslas – dalintis gerąja patirtimi ir jau pasiektais rezultatais iš Europos universitetų aljansų su tomis AMI, kurios dar nedalyvauja iniciatyvoje.

Renginio dalyvių atranka bus organizuojama taip, kad būtų užtikrinta pusiausvyra tarp aljansų narių ir institucijų, kurios dar nėra šių tinklų dalimi. Renginio metu dalyviai turės galimybę bendrauti tarpusavyje, dalintis patirtimi, atrasti gerąsias praktikas ir sužinoti daugiau apie aljansų kuriamą poveikį Europos švietimo sektoriuje.

Daugiau informacijos apie Europos universitetų aljansų veiklą ir galimą naudą aukštajam mokslui galite rasti Europos Komisijos interneto puslapyje: The European Universities alliances in action – European Education Area

Tikėtini renginio rezultatai

  • Konferencijoje bus suteikta erdvė Europos universitetų aljansams dalintis ir diskutuoti apie savo pasiektus rezultatus su dar neįsitraukusiomis AMI ir kitomis suinteresuotomis institucijomis.
  • Konferencijoje bus sudaryta galimybė pristatyti inovatyvias aljansų veiklas, formatus, metodus ir rezultatus. Plenarinių sesijų bei aktyvių seminarų metu dalyviai aptars gerosios praktikos pavyzdžius, galimybes, iššūkius ir išmoktas pamokas. Aljansai pristatys perspektyviausias veiklas ir rezultatus, pvz., bendros studijų programos, mikro-kvalifikacijos, inovatyvios mobilumo formos, skaitmenizacija ir įgūdžių ugdymas.
  • Konferencija siekiama skatinti bendradarbiavimą ir žinių mainus tarp aljansų narių ir juose nedalyvaujančių institucijų. Bus intensyviai diskutuojama apie rezultatų sklaidą ir galimą naudą visoms AMI.
  • Taip pat bus galimybė diskutuoti apie šios iniciatyvos poveikį nacionalinei ir Europos politikai. Nacionalinės agentūros ir valdžios institucijos aptars tarptautinio bendradarbiavimo iššūkiu, poreikį atnaujinti nacionalines tarptautiškumo strategijas bei apie jų teikiamą paramą nacionaliniu lygmeniu.

Renginio tikslinė grupė

Europos universitetų aljansuose dar nedalyvaujančių AMI atstovai, nacionalinės valdžios institucijų atstovai.

Programa

Preliminari renginio programa.

Renginio pradžia visiems dalyviams: spalio 20 d. 17:30 val. (registracija ir dalyvių vakarienė)

Renginio viešbutis: Hotel Maritim

Spalio 22 d., paskutinę konferencijos dieną, nuo 16 val., dalyviai galės apsilankyti muziejuose, dalyvauti ekskursijose po miestą su gidu ir kt.

Renginys vyks anglų kalba.

Renginio dalyvių skaičius: apie 150.

Renginio organizatoriai skyrė 2 vietas dalyviams iš Lietuvos.

Reikalavimai dalyviams (tikslinės grupės kriterijai):

  1. Paraiškas dalyvauti konferencijoje kviečiami teikti: Europos universitetų aljansuose dar nedalyvaujančių AMI atstovai, nacionalinės valdžios institucijų atstovai. Viena institucija gali pateikti tik vieną paraišką šiame kvietime.
  2. Pareiškėjo renginio užsienio kalbos žinių lygis – ne žemesnis nei B2 pagal bendruosius Europos kalbų metmenis (CEFR).
  3. Dalyvis nėra dalyvavęs programos „Erasmus+“ Tarptautinėje bendradarbiavimo veikloje 2024 ir 2025 metais (neįskaitant dalyvavimo Lietuvoje vykusiuose TBV bei nuotoliniuose renginiuose).

Paraiškų pateikimo terminas – 2025 m. birželio 18 d. 12 val. Lietuvos laiku.

Paraiškos teikiamos elektroniniu būdu projektų administravimo sistemoje: https://sistema.smpf.lt.

Dalyvavimo veikloje tinkamumo kriterijai:

  • Paraiška pilnai užpildyta lietuvių kalba ir pateikta iki nurodyto paraiškų pateikimo termino;
  • Paraiška pateikta iš asmeninės paraišką teikiančio dalyvio paskyros;
  • Pareiškėjas atitinka šiame kvietime nurodytų konkurso sąlygų tikslinės grupės kriterijus;
  • Paraiška pasirašyta pareiškėjo ir jo atstovaujamos organizacijos vadovo.

Dalyvavimo renginyje finansavimas:

Finansavimo informacija
Kelionės ir draudimo išlaidos Skaičiuojamos nuo išvykimo vietos Lietuvoje iki seminaro vietos Vokietijoje ir atgal 2025 m. spalio 20–22 d.  Dėl skrydžių tvarkaraščių galima dviejų dienų paklaida. Dalyvių kelionės ir kelionės draudimo išlaidoms padengti skiriama ne daugiau nei 700 EUR.

95 proc. kelionės bei draudimo išlaidų finansuos Švietimo mainų paramos fondas, 5 proc. – organizacijos arba dalyvio nuosavas indėlis.

Finansavimo atveju pirmo mokėjimo metu bus išmokama 40 proc. numatytos sumos.

Rekomenduojama įsigyti kelionės draudimą, kuris padengtų skrydžių atšaukimo rizikas.

Pragyvenimo išlaidos Netaikoma. Organizatoriai pasirūpins dalyvių maitinimu bei apgyvendinimu, kultūrine programa seminaro dienomis: 2025 m. spalio  20 d. (atvykimas) – 23 d. (išvykimas).

Kaip pateikti paraišką

  1. Norėdami dalyvauti „Erasmus+“ Tarptautinės bendradarbiavimo veiklos finansuojamame seminare, užpildykite ir pateikite paraiškos formą https://sistema.smpf.lt/ (prašome pasirinkti projektą TBV). Jei sistema naudositės pirmą kartą, prieš pildant paraišką reikės užsiregistruoti. Vertinamos bus tik paraiškos, pateiktos iš paraišką pildančio dalyvio asmeninės paskyros.
  2. Atkreipiame dėmesį, kad teikiant paraišką būtina pateikti institucijos vadovo bei paraišką teikiančio dalyvio pasirašytą deklaraciją. Deklaracija bus suformuota automatiškai užpildžius paraiškos formą. Pasirašytą deklaraciją reikia įkelti į projektų administravimo sistemą prieš pabaigiant paraiškos teikimo procesą.

Paraiškų vertinimo ir dalyvių atrankos tvarka

Visų tinkamumo kriterijus atitikusių paraiškų kokybė bus vertinama vadovaujantis toliau nurodytais kokybės  kriterijais:

  • organizacijos dalyvavimo veikloje tikslo ir motyvacijos pagrįstumas (0–40 balų);
  • planuojamų dalyvavimo tikslų, rezultatų bei naudos organizacijai aiškumas bei pagrįstumas (0–40 balų);
  • įgyvendintos veiklos rezultatų  sklaidos planas (0–20 balų).

Didžiausias galimas paraiškos įvertinimas – 100 balų.

Kad būtų svarstoma galimybė dalyvauti seminare, paraiška turi būti įvertinta bent 60 balų.

Iš vienos institucijos seminare gali dalyvauti tik vienas atstovas.

Sprendimą dėl dotacijų dalyvauti Tarptautinėje bendradarbiavimo veikloje, remdamasis Tarptautinės bendradarbiavimo veiklos paraiškų vertinimo rezultatais, priima Švietimo mainų paramos fondo direktorius.

Atrinktų dalyvių institucijų ar organizacijų vadovus kviesime dotacijos sutartis pasirašyti e. parašu.

Informavimas apie konkursą ir rezultatus

Apie dalyvavimo renginyje atrankos rezultatus informuosime iki 2025 m. birželio 20 d.

Kilus klausimų, kviečiame kreiptis į projektų vadovę Jurgitą Zenčenko el. paštu jurgita.zencenko@smpf.lt arba tel. +370 667 59 893.