Jaunimo reikalų agentūra organizavo nuotolinį seminarą „Papasakok savo veiklos istoriją“, kuriame komunikacijos žinovai dalijosi, kaip viešinti projektų veiklas ir jų rezultatus, kaip įveikti kylančias kliūtis ir pasinaudoti pranašumais. Be to, seminare – daug įkvepiančių pavyzdžių, kurie jūsų projektus gali padaryti ryškiai matomus visuomenėje bei prisidėtų prie jūsų organizacijos teigiamo įvaizdžio. Seminaro vaizdo įrašas pasiekiamas mūsų Youtube kanale „ES galimybės jaunimui“.
Viso seminaro įrašas – apžvalgos apačioje.
Galimybė įkvėpti kitus
Seminare „Papasakok savo veiklos istoriją“ strateginės komunikacijos ekspertas, lyderiaujančios komunikacijos agentūros „Publicum“ projektų direktorius Tadas Valančius dalijosi patirtimi, kaip efektyviai vykdyti projekto veiklų ir rezultatų sklaidą.
„Darbai nekalba patys už save. Viešumas geba įkvėpti žmones imtis panašių iniciatyvų, veiklų arba kurti savo“, – kalbėjo T. Valančius.
Jis pasidalijo ir sėkmingais didelių organizacijų, kuriose yra dirbęs, komunikacijos pavyzdžiais, atskleidė, kokių taktikų reikia imtis norint įveikti komunikacijos kliūtis.
„Labai svarbu apie savo organizaciją, veiklą ar projektą gebėti papasakoti trimis sakiniais, taip kad bet kas suprastų. Komunikacijoje turime taisyklę, kad pasakoti reikia taip, kad ir septintokas suprastų“, – patarė T. Valančius.
Toks paprastas jūsų projekto aprašymas taps atspirtimi plėtojant komunikacijos veiklų planą. Tai padės suprasti, kokia yra jūsų auditorija ir kokiais kanalais turėtumėte skleisti žinią apie savo projektą.
Komunikacijos ekspertas paneigė mitus, neva trukdančius efektyvai komunikacijai: „Esame per maži“, „Be pinigų – nieko nebus“, „Paskęsime informacijos jūroje“, „Neturime kompetencijos“. Kūrybiškumas yra didžiausias priešnuodis šiems mitams.
„Tačiau svarbu nepamiršti, kad projekto komunikacija turi ir savo pagrindines taisykles, ir taktikas“, – sakė pranešėjas. Tas taktikas T. Valančius atskleidė pranešime.
Svarbu paisyti ES ženklinimo
Reginyje Jaunimo reikalų agentūros Tarptautinės jaunimo politikos skyriaus komunikacijos specialistė Zita Šlepetienė pristatė, kokias taisykles „Erasmus+“ ir „Europos solidarumo korpuso“ projektų vykdytojams taiko Europos Komisija 2021-2027 m.
Su jomis taip pat galite susipažinti ir www.erasmus-plius.lt bei www.solidarumokorpusas.lt interneto svetainėse: Kaip viešinti projektus ir jų rezultatus bei Projektų viešinimas.
Vykdydami savo projektų veiklos ir rezultatų komunikaciją visada sau priminkite, kad tai, ką pasakojate turi būti naudinga ir įdomu skaitytojams.
„Didžiuliame informacijos ir reikalų sraute stenkitės pagalvoti, kodėl žmonės tam turėtų skirti savo brangų laiką: ar jie sužinos jiems praversiančios informacijos, pasisems įkvėpimo, o gal papramogaus? Priežasčių gali būti įvairių, tačiau jas visuomet verta turėti savo akiratyje“ – atkreipė dėmesį komunikacijos specialistė .
Idėjos – iš gerųjų pavyzdžių
Renginyje savo komunikacinės veiklos perliukais pasidalijo trijų organizacijų atstovai.
Visuomenės ir verslo plėtros instituto direktorius Vladas Polevičius pasidalijo, kas jo organizacijos vykdomoms veikloms padeda patekti į žiniasklaidą, pelnyti populiarumo socialiniuose tinkluose.
„Mes stengiamės būti ryškūs. Stengiamės, kad visa komunikacija būtų ryški, išsišokanti, kad žmonės bent stabteltų. Be to, mes nebijome duoti patiems jauniems žmonėms prisidėti prie komunikacijos“, – pasakojo V. Polevičius.
Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centro Neformaliojo ugdymo skyriaus vedėja Kristina Raščiuvienė pasidalijo komunikacijos pavyzdžiais, kurie apima įvairius kanalus ir būdus. Vienas iš jos organizacijos vykdomos viešinimo veiklos ypatumų – gyvi susitikimai: renginiai, kamerinis bendravimas, parodos.
„Noriu atkreipti dėmesį, kad jaunimo projektų dalyviai ir jų veiklos, pavyzdžiui, pačių jaunuolių sukurtos parodos, gali tapti geru turiniu, kuris sudomina kitus jaunuolius bei žiniasklaidą“, – sakė K. Raščiuvienė.
Asociacijos „Jaunimas YRA“ prezidentė Raimonda Bogužaitė tikino, kad viešinimo veikloms itin svarbus yra planavimas: tikslų, auditorijos išsigryninimas, siekis būti kuo profesionalesniais, pasidalinimas funkcijomis.
„Pirmiausia siekiame projektą padaryti kuo vizualesniu, kad jis būtų kitoks, matomas. Tai ypač svarbu, jeigu vienu metu vyksta keli projektai, kad feede lengvai galėtume matyti, su kuria kampanija, renginiu ir panašiai tas įrašas yra susijęs“, – patirtimi dalijosi R. Bogužaitė.
Vebinaro pabaigoje rasite atsakymus, į dažnai užduodamus klausimus: ar tikrai negalima minėti „Erasmus+“ ir „Europos solidaurmo korpusas“ (atsakymas: galima, tik ne šalia ES vėliavos), kokios apimties turi būti projekto viešinimo veikla (atsakymas: proporcinga projekto tikslams).
Visą seminarą galite peržiūrėti čia. Youtube kanale išskleidę šio vaizdo įrašo turinį, galite paspausti ant jums aktualaus pranešimo laiko ir peržiūrėti tik jį.