2019 m. rugsėjo 29–spalio 5 d., dalyvaudama Kėdainių „Ryto“ progimnazijoje vykdomame tarptautiniame „Erasmus+“ projekte „Digital Tourist Guide via ICT“, viešėjau Porto mieste, Portugalijoje. Vykome moteriška kompanija – keturios 7–8 klasių mokinės ir trys progimnazijos mokytojos. Porte susitikome su projekto partneriais iš Vokietijos, Italijos, Lenkijos, Turkijos ir, žinoma, Portugalijos.

Jau prabėgo savaitė, kaip aš namie, bet patirti įspūdžiai ir nuotykiai dar nė kiek neišblėso! Viešėdamos Porte kiekvieną dieną važiuodavome vis į kitą vietą. Pirmadienį aplankėme mus priėmusių vaikų mokyklą „Agrupamento de Escolas de Pedrouços, susipažinome su Portugalijos švietimo sistema, švietimo ir mokslo departamentu.

Antradienį vyko pamoka su banglentėm Matosinhos paplūdimyje, kur visos „skrodėm“ Atlanto vandenyno bangas. Iš šios pamokos parsivežėm daug naujos ir neregėtos patirties. Po maudynių vandenyne  miesto parke  žaidėme žaidimą „Lobio paieška“ („Treasure Hunt“): naudodamiesi mobiliąja programėle „Goosechase“ turėjome rasti tam tikras vietas ir atlikti užduotis – nufotografuoti, sukurti trumpą video ir pan. Tačiau žaidimas parke buvo tik treniruotė prieš trečiadienį, tada Porto senamiestyje turėjome surasti gražiausius ir populiariausius Porto pastatus bei paminklus. Taip aplankėme Porto miesto savivaldybę, „Lello“ knygyną, kurio laiptus galima pamatyti garsiajame filme „Haris Poteris“, dar aplankėme gražiąją Sao Bento stotį, fotografijos muziejų, kuris kažkada buvo kalėjimas, ir  kitas įspūdingas vietas. O po pietų ėjome į Porto futbolo klubo  stadioną „Estadio do Dragao“.

Ketvirtadienį pabuvojome „Muzikos namuose“ („Casa da Musica“), įspūdingoje modernioje koncertų salėje, kurioje pamatėme ir sužinojome daug naujų dalykų apie muziką ir garsą. Popietę praleidome plaukdami Douro upe po šešiais tiltais ir besigrožėdami Porto ir Vila Nova de Gaja vaizdais. Penktadienį mūsų laukė dirbtuvės mokykloje, kur, naudodamiesi mobiliąja programėle „Snapseed“, redagavome savo padarytas nuotraukas, kėlėme jas į „Google photos“, balsavome ir rinkome gražiausias, kurios atsidurs projekto kuriamame 3D muziejuje. 

Vakare laukė draugiška vakarienė ir oficiali ceremonija, kurios metu visi projekto dalyviai gavo pažymėjimus ir kelis suvenyrus. Manau, kad per šią vakarienę visi išspaudėme bent po vieną ašarėlę, kai pamatėme filmuotą medžiagą: joje buvo „sudėtos“ geriausios savaitės Porte akimirkos. Atėjo šeštadienis, taigi  laikas vykti namo. Visos verkėme ir skundėmės, kad gaila palikti šią nuostabią šalį. Čia mums buvo gera, susipažinome ir bendravome su nuostabiais žmonėmis, patyrėme daug neišdildomų įspūdžių.

Rusne, kodėl sutikai dalyvauti projekte?

Sutikau, nes mano vyresnioji sesuo yra dalyvavusi tokiuose projektuose ir ji parsiveždavo tik geriausių įspūdžių. Tad, kai man pasiūlė dalyvauti projekte ir vykti į Portugaliją, aš prisiminiau jos pasakojimus ir net nedvejodama sutikau, nes tai yra kažkas nepaprasta, kažkas nauja.

Kuo naudinga tokia veikla?

Kuo naudinga? Net nedvejodama galiu atsakyti – neišdildomais įspūdžiais ir patirtimi, kurių niekada ir į nieką nekeisčiau. Aplankiau nuostabų miestą Portą, pamačiau, koks jis gražus, susipažinau su naujais puikiais žmonėmis. Išbandžiau save kitoje aplinkoje, įgijau žinių. Šioje kelionėje išmokau nebijoti bendrauti, nebijoti kalbėtis, nebijoti klysti! Reikia tik šypsotis ir bendrauti su žmonėmis, nes jie visi iki vieno yra nuostabūs!

O kas labiausiai patiko?

O patiko man viskas. Žmonės, kuriuos sutikau, buvo nuostabūs ir draugiški, visi su šypsena veide, visi bendraujantys. Vietos, kurias aplankėme, buvo nuostabios. Veiklos, kurias vykdėme, buvo įtraukiančios ir naudingos. Visur buvo įdomu, visur norėjosi sužinoti kuo daugiau, visur stengėmės prisiminti, įsidėmėti viską, ką tik išgirsdavome.

Ką patartum kitiems mokiniams?

Jei dabar manęs kas nors paklaustų ar pasiūlytų dalyvauti panašiame projekte, net neabejodama atsakyčiau: „Žinoma!“ Todėl ir kitiems pasakyčiau: „TAIP. DAR IR KAIP „TAIP.“ Ir paskatinčiau dalyvauti projektuose, nes tai yra kažkas nepaprasta!