Norint, kad mokymasis vyktų sklandžiai, jis turi tapti mūsų savasties dalimi, juo reikia mėgautis. Tada greičiausiai patirsime tai, ką pozityviosios psichologijos atstovas Mihaly Csikszentmihalyi (1990) vadina tėkme (angl. flow), kai atsiranda sveika įtampa tarp asmens gebėjimų ir mokymosi iššūkių ir sukuriama optimali besimokančiajam pažinimo erdvė.
Tokias erdves ir inovatyvias mokymosi galimybes kuria Islandijos, Korko (Airija), Šiaulių, Vytauto Didžiojo ir Vilniaus universitetų partneriai „Erasmus+“ strateginių partnerysčių projekte Inovatyvus mokytojų ugdymas taikant personalizuotą mokymąsi (INTERPEARL)). Projekto tikslas – sukurti, įgyvendinti, išbandyti ir perkelti inovatyvias personalizuoto mokymosi praktikas į mokytojų ugdymo sistemą.
Ką mes darome? Kas yra personalizuotas mokymasis? Ką jau sukūrėme? Ką dar sukursime?
Projektas tęsiasi nuo 2018 iki 2021 m., jo metu vyksta daug veiklų – kuriama novatoriška personalizuoto mokymosi (PM) sistema (gairės), kuriami nauji personalizuoto mokymosi metodai, priemonės, diagnostikos instrumentai ir kt. bei atnaujinamos visų penkių projekte dalyvaujančių universitetų mokytojų rengimo studijų programos. Visa tai vyksta sutelkus bendras jėgas ir idėjas per projekto partnerių rengiamus mokymus, seminarus ir susitikimus, o vėliau „ruošiant namų darbus“ grįžus namo.
Islandijos universitete partneriai jau surengė mokymus 30-iai visų penkių universiteto dėstytojų, o Korko universitete vyko intensyvi mokymų programa, kurioje dalyvavo 15 šių aukštųjų mokyklų studentų ir 15 dėstytojų. Islandijoje ir Airijoje vykusiuose projekto mokymuose bei darbo grupių susitikimuose taikyta virš 40 mokymosi metodų (tarp jų – minčių lietus, vaidmenų žaidimai, probleminiai pokalbiai, World Café metodas, atvejų analizė, sintezė, refleksija, konstrukcija ir dekonstrukcija, aktyvus bei pasyvus klausymasis ir kt.). Kaskart susitikę įsitikiname, kad kuriame praktikų bendruomenę, leidžiančią mokytis vieniems iš kitų ir kartu siekti bendro tikslo. Atsiliepimus po kiekvieno projekto partnerių susitikimo pildančių kolegų žodžiais, „tai puikios dienos, bendra veikla skatina diskusijas ir priverčia mus visus peržengti įprastą mąstymą; bendrų veiklų metu užsimezga stiprus ryšys, dalijamasi bendrais ir savitais kontekstais; mokymasis vienas iš kito yra lankstus, naudojam daug erdvių ir stengiamės prisiimti atsakomybę už bendrai kuriamą personalizuoto mokymosi sampratą“.