Vis dažniau girdime apie kvalifikuotų mokytojų trūkumą – tiek miestuose, tiek regionuose. Skirtingos darbo sąlygos, nevienodas atlygis ir ribotos galimybės tobulėti daro įtaką ne tik mokytojų motyvacijai, bet ir mokinių mokymosi kokybei.
Kad mokytojo darbas būtų patrauklesnis, svarbu kalbėti apie realius pokyčius – mažesnį krūvį, didesnį atlyginimą, daugiau pripažinimo ir galimybių tobulėti. Vis daugiau erdvės tam suteikia ir tarptautinis bendradarbiavimas Europos Sąjungoje, atveriantis naujus profesinio augimo kelius.
Europos Komisija kviečia mokytojus, dėstytojus, mokyklų vadovus ir švietimo bendruomenę pasidalyti savo patirtimi ir idėjomis, kaip padaryti mokytojo profesiją tvaresnę ir patrauklesnę ateičiai.
Apklausą galima pildyti iki 2025 m. lapkričio 6 d.
Apklausos nuoroda: https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/esep-teachers2025. Rezultatai bus paskelbti Europos mokyklinio ugdymo platformoje.
Daugiau informacijos: https://school-education.ec.europa.eu/en/discover/surveys/shortage-sustainability-building-attractive-teaching-careers