Kuo jums ir jūsų organizacijai naudingas dalyvavimas programos „Erasmus+“ suaugusiųjų švietimo mobilumo projektuose
2021 m. rugsėjo 6 d. 10:54
COVID-19 pandemija daugiau nei metus riboja judėjimą, tačiau programos „Erasmus+“ projektų įgyvendinimo patirtys įrodo, kad pažinti, mokytis, bendrauti ir bendradarbiauti įmanoma ir virtualiai: tarptautiškumo dimensiją stiprinantys projektai tęsiasi naudojant technologijas.
Programos „Erasmus+“ atsparumą pandemijos iššūkiams patvirtina ir Europos Komisijoje priimta pirmoji 2021–2027 m. programos „Erasmus+“ metinė darbo programa, kurios biudžetas didesnis – 26,2 mlrd. EUR. Jame maždaug 2,2 mlrd. EUR pagal ES išorės finansavimo priemones skiriama finansuoti mobilumo mokymosi tikslais ir tarpvalstybinio bendradarbiavimo projektus, kuriuose galės dalyvauti 10 mln. įvairaus amžiaus ir visų socialinių grupių europiečių. Vieni naujosios programos tikslų – skatinti kokybę, inovacijas, meistriškumą ir tarptautiškumą švietimo ir mokymo įstaigų lygiu ir plėtoti glaudesnį tarptautinį švietimo ir mokymo paslaugų teikėjų ir kitų suinteresuotųjų šalių bendradarbiavimą.
Sėkmingos tarptautinės patirties perkėlimas suaugusiųjų švietime ypač svarbus sprendžiant suaugusiųjų mokymosi organizavimo ir mokymosi visą gyvenimą plėtros klausimus, nes Lietuva yra tik 22 pozicijoje ES pagal suaugusiųjų mokymąsi. Aukštąjį išsilavinimą įgijusių Lietuvos gyventojų mokymosi visą gyvenimą rodikliai taip pat yra vieni iš žemiausių tarp ES šalių. Pagrindinės mokymosi visą gyvenimą plėtros Lietuvoje kliūtys – menka gyventojų motyvacija ir poreikio stoka („Žmogiškasis kapitalas Lietuvoje“, STRATA, 2020).
Patrauklių suaugusiųjų mokymosi organizavimo patirčių ieškoma už šalies ribų: programą „Erasmus+“ administruojančio Švietimo mainų paramos fondo duomenimis, auga suaugusiųjų švietimo darbuotojų mobilumo projektų skaičius: 2014 m. finansuotos – 7, 2019 m. – 22 projektų paraiškos. Iš viso nuo 2014 m. programos „Erasmus+“ paramą gavo 72 suaugusiųjų švietimo darbuotojų mobilumo projektai. Koks jų tinkamumas, rezultatyvumas ir poveikis šalies suaugusiųjų švietimo organizavimui atskleidžia 2020 m. Švietimo mainų paramos fondo iniciatyva tyrėjų grupės atliktas užbaigtų 2014–2019 m. laikotarpio „Erasmus+“ mobilumo suaugusiųjų švietimo srityje projektų vertinimas.
Vertinant atlikta 2014–2019 m. laikotarpio 50 užbaigtų „Erasmus+“ suaugusiųjų švietimo projektų ataskaitų analizė, apklausti 179 suaugusiųjų švietimo mobilumoprojektų dalyviai iš organizacijų, mobilumo veiklas vykdžiusių per paskutinius dvejus metus (2017–2019 m.), visų šešiasdešimties savivaldybių suaugusiųjų neformaliojo švietimo koordinatoriai, organizuotos sutelktos diskusijos grupės, paimti interviu iš suaugusiųjų švietimo organizacijas šalyje vienijančių asociacijų atstovų, analizuoti mobilumo dalyvių apklausos (angl. Participant report), kurią pildo visų „Erasmus+“ programos šalių dalyviai pasibaigus mobilumo vizitams, duomenys.
Nauda mobilumo projekto dalyviams
Vertinimo rezultatai atskleidžia, kad suaugusiųjų švietimo darbuotojų mobilumoprojektai pasiekia programos „Erasmus+“ tikslus: apklausos dalyviai teigia, kad mobilumuose įgytos kompetencijos organizuojant suaugusiųjų švietimą taikomos dažnai.