Dabar, kai vis daugiau dėmesio skiriama pardavimams internetu, tenka ieškoti būdų, kurie padėtų išsiskirti ir sėkmingai konkuruoti verslo srityje. Nenuostabu, kad nauji metodai reikalauja naujų žinių, todėl kiekvienam dirbančiam ar planuojančiam dirbti marketingo srityje yra aktualūs klausimai, kurie susiję su verslo plėtra ir klientais. Juk sėkmingai veiks tik ta įmonė, kurios darbuotojai išmanys, kaip pritraukti potencialius klientus, kaip  efektyviau komunikuoti internetinėje erdvėje, kaip sukurti ir analizuoti turimus duomenis.

Suprasdami vis didėjančios rinkodaros srities žinių poreikį, Vilniaus universiteto Kauno fakulteto (VU KnF) mokslininkai kartu su tarptautiniais partneriais pradėjo vykdyti „Erasmus+“ finansuojamą projektą „Marketingo ir IKT ateities kompetencijų gairės (Fuse IT)“ (angl. Future competences pathways for marketing and ICT education (Fuse IT). Projekto dalyviai siekia sukurti ir įdiegti marketingo technologijų (MARTECH) mokymo modulį, apimantį  nuotolinę mokymo(si) medžiagą,  žinių ir įgūdžių į(si)vertinimo bei žaidybinę scenarijų aplinką, kurie padės įgytas žinias pasitikrinti ir įvertinti jas bei patobulinti, jei toks poreikis būtų.

Skaitmeninės rinkodaros specialistams reikalingos kompetencijos

Kurdami mokymosi programą projekto iniciatoriai atliko išsamius tyrimus su tiksline auditorija, t. y. studentais, dėstytojais ir rinkodaros specialistais, taigi surinkti duomenys padėjo išsigryninti svarbiausias kompetencijas, kurių reikia marketingo srities specialistui.

Pasak mokymosi programos iniciatorių, šiandieninėje rinkoje sėkmingiausiai dirba tie, kurių žinios apima ne vieną, o kelias sritis. Todėl rengiant mokymo(si) programą buvo atsižvelgta į minėtą tendenciją –tarpdalykiškumą. Taigi marketingo specialistams bus sutiekiama žinių ne tik apie socialinių tinklų, paieškos sistemų marketingą, reklamos įtaką elektroninėje erdvėje, bet ir gilinamasi į vartotojų tipus, poreikius ir galimybes išlaikyti klientus.

Kita būtina kompetencija šiandieniniam marketingo specialistui – gebėjimas pasitelkti kūrybinį mąstymą. Šią kompetenciją  programos dalyviai ugdys tuomet, kai mokysis kurti patrauklų svetainės dizainą ir turinį. Programos kūrėjai tikina, kad dar viena sritis, kurią privalo išmanyti marketingo specialistai – tai klientų dėmesį atkreipiantys ir skatinantys pirkti prekę / paslaugą tekstai.

Projekto iniciatoriai tiki mokymosi visą gyvenimą svarba ir teigia, kad tobulėti skatina nuolat besikeičianti rinka. Todėl, jei norima sukurti kelių savo veiklai plėsti bei išlaikyti, teks investuoti į mokslą. Be to, verta nepamiršti, kad tik žinias nuolat tobulinantys asmenys gali spėti koja kojon su taip greitai besikeičiančia rinka. Dar vienas teigiamas pokytis, pasak programos kūrėjų, yra tai, kad naujos kompetencijos praplės karjeros galimybes.

Daugiau informacijos apie projektą: https://www.knf.vu.lt/en/fuseit