Kas galėjo pamanyti, kad lapkričio mėnuo Kauno „Vyturio“ gimnazijoje bus toks ypatingas kaip šįkart? Pagaliau, po ilgo virtualių veiklų maratono, kartu su daugiašalio „Erasmus+“ projekto „Europa Trivia Game“ partneriais iš Prancūzijos, Lenkijos, Suomijos (deja, vis dar virtualiai) galėjome sudalyvauti susitikime, kurį organizavo projekto komanda Ispanijoje, San Sebastian de los Reyes mieste. Lietuvai atstovauti šiuose mainuose vykome turėdami be galo didelių lūkesčių. Jau pats projekto tikslas – interaktyvaus žaidimo-protmūšio kūrimas „Kahoot“ internetiniu įrankiu žadėjo, kad veiklos bus smagios ir prasmingos.
Ispanijos mokykla – pozityvumo sklaida
Vizitas Juan de Mairena mokykloje prasidėjo ne tik mokyklos aplinkų ir visos švietimo sistemos pristatymu, bet labiausiai mūsų ir kitų šalių mokinius nustebino ispanų šiltumas ir muzikalumas, kurį jie moka puikiai pasitelkti kasdieniniame mokyklos gyvenime. Visą susitikimo pradžios nerimą pamiršome, nes šaunūs mokinių muzikiniai pasirodymai ir įtraukiančios veiklos, padėjo visiems greičiau susidraugauti ir atrasti bendrumų. Be galo patiko pažinties su mokyklos aplinkomis formatas – norėdami įeiti į kiekvieną patalpą turėjome atlikti užduotį, išspręsti galvosūkį. Pastebėjome, kad ispanų mokiniai linkę daugiau improvizuoti netikėtose situacijose, nesutrinka, jei kas nepavyksta. Tai suteikė daugiau pasitikėjimo ir santūriems lietuvių mokiniams. Po šių veiklų ir mokytojai džiūgavo, kad naujomis idėjomis galės pasipildyti savo darbe naudojamų ledlaužių žaidimų sąrašą.
Kultūra ir istorija abejingų nepaliko
Nepaprastai daug pamatėme ir sužinojome, kuomet lankėmės Madrido Prado meno muziejuje, klausėmės edukacijos apie ryškiausius šalies menininkus, pažinome svarbiausius sostinės Madrido objektus. „Etnografinis miesto muziejus, kuris, maniau, kad bus nuobodus, nustebino, nes atrodė nepaprastai gyvas, ypač įdomi buvo vietos menininko ekspozicija sukurta iš gilių“, – prisimena Aidas. Jam pritarė ir dar papildė drauge vykęs Matas: „Buvo įdomu, bet man labiau patiko Aranchujeso karališkųjų rūmų istorija ir pagrindinė Ispanijos karališkosios šeimos rezidencija šalyje. Kas galėjo pagalvoti, kad ten tiek daug prabangos?“.
Žaidžiame ir mokomės
Visas kultūrines-pažintines veiklas kasdien vainikavo ispanų tradiciniai, įtraukiantys komandiniai žaidimai, sportiniai iššūkiai. Jų metu visi varžėmės, lavinome fizinį greitį ir bendravome vieni su kitais, sprendėme įvairias situacijas ir turėjome reaguoti į jas. Visiems, tiek vaikams, tiek mokytojams patiko interaktyvus orientacinis žaidimas, kuris vyko naudojantis „Actionbound“ programėle. Greitai supratome, kad galime išmokti ja sėkmingai naudotis net ir prisijungę pirmą kartą.
Besidomėdami unikalia Ispanijos istorija, kultūra bei socialiniu gyvenimu, kasdien dirbdavome ir su pagrindiniu projekto tikslu – protmūšių rengimu ir testavimu. Konkurencingas žaidimas skatino mokinius stengtis ir išbandyti save įvairiose dalykinėse srityse, tokiose kaip istorija, geografija, muzika, menai, ekonomika, užsienio kalbos ir t. t.