2021 m. vasario 9–12 d. įvyko ketvirtasis tarptautinio „Erasmus+“ projekto „Kas geriausia – paveldui“ partnerių susitikimas. Dėl susidariusios pandeminės situacijos projekto mobilumas, kurio organizatorius Kėdainių „Ryto“ progimnazija, persikėlė į virtualią erdvę. Partneriai iš Čekijos, Airijos, Lenkijos ir Italijos apgailestavo, kad negali realiai aplankyti ir pamatyti Lietuvos UNESCO saugomų objektų, kadangi vienas iš pagrindinių šio projekto tikslų yra susipažinti su šalių partnerių UNESCO saugomais objektais ir nematerialiuoju paveldu.
Mobilumo Lietuvoje savaitę pradėjome videosveikinimu su mūsų progimnazijos mokinių atliekamomis liaudiškomis dainomis ir šokiais, taip supažindindami su vienu iš UNESCO saugomu nematerialiuoju lietuviškuoju paveldu – sutartinėmis. Vėliau svečius pakvietėme virtualiai pasivaikščioti po mūsų progimnaziją, patys „vaikščiojome“ po partnerių mokyklas ir miestus bei džiaugėmės, kad šiuolaikinės technologijos leidžia nesustoti ir toliau vykdyti numatytas projekto veiklas.
Kitos keturios virtualaus mobilumo dienos taip pat buvo pilnos veiklų. Jų metu mokiniai susipažino su UNESCO vykdoma veikla, pristatė savo pačių ruoštus pristatymus apie UNESCO saugomus objektus jų šalyse. Taip virtualiai aplankėme vulkaninės kilmės Lipario salas Italijoje, Krokuvos senamiestį Lenkijoje, priešistorinę kapavietę Niugreindžą Airijoje bei Litomyšlo pilį Čekijoje. Tačiau labiausiai visus sužavėjo tiesioginė ekskursija po Vilniaus senamiestį, kurio gatvėmis mus pavedžiojo nuostabi gidė Milisenta.
Projekto vykdymo metu ne tik sužinojome apie UNESCO saugomus objektus, tačiau ir patys ieškojome, ką įtraukti į saugomų objektų sąrašą. Sudarėme anketas, apklausėme progimnazijos ir miesto bendruomenę, išanalizavome ir apibendrinome turimą informaciją bei gautus rezultatus pristatėme šio mobilumo metu. Labai džiugu, kad į saugomų objektų sąrašą mūsų mokiniai pasiūlė įtraukti Kėdainių senamiestį pristatydami jį savo kurtu video.
Susitikimo metu taip pat dalyvavome edukacinėje pamokoje apie gintarą, žaidėme iššūkių žaidimus, įgytas žinias tikrinome nuotaikingame „Kahoot“ žaidime, o įspūdžius aprašėme ir sudėjome į projekto mobilumų metu rašomą „Piligrimo dienoraštį“. Tiesa, šį kartą dienoraščio lapus pakeitė „Padlet“ platforma.
Džiaugiamės pavykusiu virtualiu susitikimu, o partneriai dėkoja už įdomiai ir naudingai kartu praleistą laiką.