2019-01-10

Tarptautiniai projektai – galimybė mokytis ir tobulėti, kad teiktume kokybiškesnį ir patrauklesnį ugdymą

Tarptautiniai projektai – galimybė mokytis ir tobulėti, kad teiktume kokybiškesnį ir patrauklesnį ugdymą pagrindinė nuotrauka

2019 m. lapkričio 12–16 d. Šiaulių lopšelio-darželio direktorė Rasa Plienienė, projekto koordinatorė, ir logopedė bei įstaigos tarybos pirmininkė Aušra Adomaitienė dalyvavo trečioje  2017–2019 m. „Erasmus+“ projekto „Education in Kindergartens in all perspectives” mokymo(si) veikloje. Ją  organizavo partneriai iš Bulgarijos – Kazanlak miesto lopšelis-darželis „Zdravets“ (liet. „Vaistinis snaputis“). Tai vienas iš 29 darželių Kazanlak srityje.

Vizito metu projekto partneriai iš Lietuvos, Ispanijos , Italijos ir Turkijos  aplankė šv. Ekzarcho Antimo I-ojo gimnaziją, kuri yra viena moderniausių ugdymo įstaigų Bulgarijoje. Turėjome unikalią galimybę stebėti, kaip organizuojamas ir vyksta ugdymo ir ugdymosi procesas mokykloje ir kokia pedagogų ir vaikų sąveika naudojant „MOZAIK education IT“ mokymo programą. Mokytojai naudoja „mozaBook“ sistemą interaktyvioms lentoms ir kaip mokytojo knygą ruošiantis pamokoms. Vaikai turi pratybų sąsiuvinius ir „mozaWeb“ programėles, kurias naudoja ne tik klasėje, bet ir namuose naudodami planšetinius kompiuterius. Mes stebėjome gamtos pamoką apie žuvis. Ta pati tema buvo tęsiama anglų kalbos pamokoje. Vaikams pamoka buvo tarsi malonus žaidimas, leidžiantis žaisti interaktyvioje lentoje, įsisavinant naujas žinias. Mokiniai, nuskaitę QR kodus, pateikiamus puslapiuose, vienu spustelėjimu galėdavo rasti 3D vaizdų, kurie suteikia interaktyvų būdą išanalizuoti temas. Nuo 2019 metų planuojama šią programą pradėti naudoti ikimokyklinio ugdymo įstaigose.

Stebėjome atviras ugdomąsias veiklas 4 skirtinguose lopšeliuose-darželiuose. Kazanlak miesto lopšelio-darželio „Zdravets“ pedagogai pristatė Bulgarijos švietimo sistemą, Reggio Emilia naudojamą ugdymo metodą ir lauko klases. Visuose aplankytuose darželiuose  buvo skirtingai įrengtos įrengtas lauko klasės. Lauko klasių naudojimo idėja – kuo daugiau laiko praleisti gamtoje, stebėti gamtinius pokyčius, naudoti natūralias medžiagas kūryboje. Visose lauko erdvėse yra tiekiamas vanduo, kuris naudojamas ne tik gėrimui, bet ir žaidimams. Darželiuose visa aplinka ir edukacinės erdvės sukomponuotos taip, kad skatintų ugdytinių kūrybiškumą, ugdymą(si) ir mokymą(si) per asmeninius potyrius stebint, tyrinėjant, eksperimentuojant.

Mokymos(si) veiklų metu projekto dalyviai ne tik stebėjo veiklas, aktyviai dirbo, diskutavo apie darbo metodų panašumus ir skirtumus šalyse-partnerėse, bet ir džiaugėsi turininga kultūrine programa. Projekto partneriai lankėsi Kazanlako miesto savivaldybėje. Juos pasveikino mero pavaduotoja Vania Ivanova ir švietimo skyriaus atstovė Rumiana Sandalova. Vania Ivanova pasidžiaugė, kad Kazanlako savivaldybė per metus renovuoja po 7 ugdymo įstaigas. Iki 2020 planuojama atnaujinti visas ugdymo įstaigas.

Susitikimo  metu  partneriai įgijo daug naujų ir vertingų žinių. Jos leis kitaip pažvelgti į ugdymą ir į kiekvieną ugdytinį, daugiau dėmesio skiriant ne žinių perteikimui ar vaiko pasiekimų vertinimui, bet jo pozityvios savimonės formavimui ir pasitikėjimo savimi ugdymui. Tai būtiniausi įgūdžiai sėkmingai XXI amžiaus asmenybei.

Susitikimas Kazanlake baigėsi būsimų darbų aptarimu ir susitarimu susitikti 2019 m. kovo 11 d. Lietuvoje. Tikimės, kad bulgarų  pristatytą pedagoginę praktinę patirtį ir edukacinių programų  metu įgytas žinias partneriai pritaikys savo darbe.

Rasa Plienienė
Šiaulių lopšelio-darželio „Gluosnis“ direktorė,  projekto,,Education in Kindergartens in all Perspectives“ koordinatorė