2019-02-21

Projektas „Wonderful World of Words“ („Nuostabus žodžių pasaulis“)

Projektas „Wonderful World of Words“ („Nuostabus žodžių pasaulis“) pagrindinė nuotrauka

Skaitymas ir raštingumas tarpusavyje labai susiję. Mokiniai, neskaitantys knygų, dažniausiai daro daug rašybos klaidų. Knygas keičia televizorius, kompiuteris ir išmanusis telefonas. Bet jų besaikis naudojimas neigiamai veikia jų raštingumą: mokiniai ant š ir ž nededa „paukščiukų“, rašo be be nosinių, tikrinius daiktavardžius ir naują sakinį rašo mažąja raide, rašiniuose vartoja trumpinius, nededa skyrybos ženklų sakinio gale, žodynas darosi skurdus, kalba nevaizdinga.

Norėdami, kad mokiniai naudotų IKT ne tik savo malonumui, bet ir galėtų pagerinti savo pasiekimus, 7 šalių (Estijos, Italijos, Graikijos, Turkijos, Lietuvos, Bulgarijos ir Portugalijos) mokyklų mokytojai sujungė savo jėgas ir parengė projektą, skirtą mokinių skaitymo ir raštingumo įgūdžiams gerinti.  

Pagrindinis projekto tikslas – skatinti mokinius kuo daugiau skaityti ir pagerinti raštingumo įgūdžius. Kitas svarbus projekto tikslas – taikyti IKT priemones mokymuisi. Projekto tikslams įgyvendinti buvo sugalvotos įvairios veiklos, kurios būtų įdomios mokiniams, ugdytų jų kūrybiškumą, norą skaityti, skatintų mokymąsi naudojant IKT.

Projekto trukmė – 33 mėnesiai. Jis tęsiasi jau antrus metus. Per šį laiką projekto dalyviai jau atliko nemažai veiklų. Mokiniai parašė keturias įvairaus žanro knygas. Jas kūrė bendrai: vienos mokyklos mokiniai parašydavo pradžią, kiti pratęsdavo istoriją ir ją pabaigdavo. Pradinių klasių mokiniai sukūrė pasaką, 5–8 klasių moksleiviai rašė detektyvinį ir  fantastinį pasakojimą bei poeziją. Šiuo metu knygas iliustruoja projekto partneriai iš Italijos. Vėliau pagal tas knygas bus kuriami videosiužetai.

Mokiniai kartu su mokytojais vyksta į tarptautinius susitikimus. Praėjusiais metais pirmasis susitikimas įvyko Lietuvoje, „Rasos“ progimnazijoje. Mokiniai per penkias projekto dienas vykdė įvairias veiklas. Tai buvo komiksų piešimas panaudojant kompiuterinę programą pasirinktai nacionalinei pasakai, knygos viršelio nuotraukos fotografavimas pagal duotą tekstą, žaidimas „Lobių ieškojimas“ naudojantis skeneriais telefonuose.

Šįmet trys moksleiviai vyko į Bulgariją. Jie stebėjo pamokas, kuriose mokytojai naudojo kompiuterines programas, patys kūrė tekstus ir pritaikė jiems komiksus, dalyvavo kinų ir anglų kalbos pamokose, aplankė istorinį Plovdivo miestą. Projekto susitikime mokiniai gyveno šeimose. Jie bendravo tik angliškai ir pagerino savo kalbėjimo įgūdžius, įgijo daugiau pasitikėjimo, susirado naujų draugų, sužinojo apie  šalies kultūrą ir tradicijas

Projekte dalyvaujantys mokytojai taip pat mokosi iš savo kolegų. Jie dalijasi patirtimi apie įvairius mokymo ir mokymosi būdus, metodus.

Projekto koordinatorė Ona Kavoliukienė