2019-06-27

Projektas, atveriantis duris į ateitį

Projektas, atveriantis duris į ateitį pagrindinė nuotrauka

Tauragės r. Batakių pagrindinė mokykla kartu su moksleiviais ir mokytojais iš Portugalijos, Estijos, Graikijos ir Ispanijos vykdo tarptautinį projektą „Open Doors – Open Minds to the Future“ pagal programą „Erasmus+“. Projekto pagrindinis tikslas – ieškoti optimalių darbo metodų netradicinėje aplinkoje ir išbandyti naujus, aktyvaus darbo su mokiniais metodus, kai informacijos šaltinis neapsiriboja tik mokytoju ir dalyko vadovėliu.

Gegužės pradžioje visų šalių partnerių dalyviai susitiko Tauragėje. Pirmąją projekto veiklos dieną Batakių pagrindinėje mokykloje vyko sutikimo koncertas, kiekvienos šalies mokiniai pateikė pranešimus apie savo šalies unikalius gamtos objektus, o žinias įtvirtino žaisdami grupinį žaidimą interaktyvioje programoje „Quizlet“. Vėliau visus pakvietėme ant Aukaimio piliakalnio, kur laukė įdomi etninė programa: liaudies dainos, šokiai, tradicinės vaišės, pažintis su miestelio istorija ir kultūra.

Antrąją projekto dieną dalyvavome edukacinėse veiklose Lietuvos energetikos instituto atsinaujinančių išteklių ir efektyvios energetikos laboratorijoje, vandenilio energetikos technologijų centre. Sužinojome daug įdomių dalykų apie atsinaujinančią energetiką. Praktinėje programos dalyje mokiniai patys gamino mažą vėjo jėgainę, išbandė, kaip ji veikia, išmatavo pagaminamą energijos kiekį, ištyrė, nuo ko jis priklauso, ir bandė gaminti dar galingesnę vėjo jėgainę. Taip pat apsilankėme ir Kauno IX forto muziejuje, liudijančiame skaudžią Lietuvos istoriją.

Švėkšnos tradicinių amatų centre dalyvavome edukacijoje „Vėtrungės – magneto dažymas“. Edukacijos metu susipažinome su kuršių vėtrungių ir kurėnų istorija, vėtrungės simbolių bei spalvų reikšmėmis, gamybos procesu. Kiekvienas mokinys gavo po medinį vėtrungės maketą su magnetu, jį dažė savo norimomis spalvomis, kuriose atsispindėjo pačių kūrybiškumas ir nuotaika. Po to susitikome su Šilutės H. Šojaus muziejaus Švėkšnos filialo muziejininke Monika Žąsytiene, dalyvavome ekskursijoje po Švėkšną. Vėliau apsilankėme Ventės rago ornitologinėje stotyje: mokiniai susipažino su žvirblinėmis paukščių rūšimis, sužinojo, kodėl, kiek ir kaip žieduojami paukščiai Lietuvoje, susipažino su paukščių migracijos ypatumais, biologine įvairove. Paskui Rambyno regioniniame parke gėrėjomės gamta, stebėjome Bitėnų kaimo centre, pušyse, įsikūrusią baltųjų gandrų koloniją.

Kitą dieną Klaipėdos jūrų muziejuje aplankėme akvariumą ir muziejaus ekspozicijas, stebėjome delfinų ir kaliforninių jūrų liūtų pasirodymus. Tai buvo puiki pažintis su Baltijos jūros gyvūnijos pasauliu.

Paskutinę projekto dieną Batakiuose vyko orientacinis žaidimas „Lobio ieškojimas“ ir edukacinė programa Tauragės pilyje: susitikimas su fotografu Juozu Petkevičiumi, atvirlaiškio gamyba cianotipijos būdu. Orientaciniame žaidime mokiniai turėjo įveikti užduotis 5 punktuose, kad galėtų pasiekti galutinį tikslą. Dalyvaudamas edukacijoje „Atvirlaiškių dirbtuvės“ kiekvienas jos dalyvis susipažino su fotografijos atsiradimo istorija ir vienu iš fotografijos gavimo būdu. Kiekvienas edukacijos dalyvis galėjo atsispausdinti po atvaizdą su Tauragės miesto istoriniais objektais ir jį išsiųsti draugui į kitą miestą ar valstybę.

Šio projekto stiprybė – įdomios patirtys, veiklos netradicinėje aplinkoje, kelionėse ir renginiuose sutvirtėjusios naujos pažintys tikrai atveria duris į ateitį.

Projekto koordinatorė Renata Bernotienė