2019-06-25

Įspūdžiai iš programos „Erasmus+“ teminio seminaro, skirto specialiosioms mokykloms, Varšuvoje

Įspūdžiai iš programos „Erasmus+“ teminio seminaro, skirto specialiosioms mokykloms, Varšuvoje pagrindinė nuotrauka

2019 m. gegužės 22–26 d. Lenkijoje, Miedzeszyn mieste, vyko programos „Erasmus+“ Tarptautinės bendradarbiavimo veiklos teminis seminaras, skirtas specialiosioms mokykloms „Kaip parengti puikų projektą“ (angl. How to plan an excellent project for special schools). Seminare dalyvavo 27 specialiųjų mokyklų mokytojai bei specialistai iš 14-os šalių (Airijos, Belgijos, Čekijos, Estijos, Graikijos, Ispanijos, Kroatijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos, Serbijos, Slovakijos, Švedijos ir Vokietijos). Lietuvai atstovavo Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centro projektų vadovė Akvilė Damašauskaitė ir Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro anglų kalbos mokytoja Jurga Naimavičiūtė-Skuolienė.

Seminare darbas vyko grupelėmis. Interaktyvūs žaidimai suartino nepažįstamus žmones, leido kūrybiškai atlikti paskirtas užduotis. Dalyviai aktyviai dalyvavo turinio dirbtuvėse, mokėsi kurti gerą projektą. Seminare daugiausiai dėmesio ir buvo skirta projekto kūrimui nuo A iki Z: poreikių analizei, tikslų iškėlimui, veikloms ir rezultatams, projekto tikslus atitinkančių mobilumų planavimui, partnerystei, projekto viešinimui ir rezultatų sklaidai.

Seminaro pradžioje dalyviai susiskirstė į 7-ias komandas pagal interesus ir pageidaujamas projektų temas. Projektų idėjos buvo intensyviai vystomos komandų viduje viso seminaro metu, o pristatytos paskutinę seminaro dieną. Rezultatai – džiuginantys: visi dalyviai susirado partnerius, gimė gražūs būsimų projektų apmatai. Tikimės, kad jie bus įgyvendinti.

Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras susirado partnerius iš Belgijos, Graikijos bei Lenkijos. Vaikai, turintys specialiųjų poreikių, šiose šalyse nėra patys laukiamiausi mokiniai bendrojo lavinimo mokyklose, o įtraukusis ugdymas – tik iliuzija. Dažnai tokių mokinių žema savivertė, kuri trukdo siekti aukštų mokymosi rezultatų ir tobulėti dvasiškai. Būsimuoju projektu sieksime įrodyti, kad negalia gali būti unikali galia, pastebėti ir atskleisti specialiųjų poreikių mokinių talentus. „Kadangi, kaip ir apie medį, tu ničnieko neišmanai apie žmogų, jei tu jį išskleidi jo trukmėje ir padaliji pagal jo skirtumus. Medis nėra sėkla, nėra nei stiebas, lankstus kamienas, negyvos malkos. Medis – tai ta galia, kuri iš lėto susilieja su dangumi,“ – A. de Sent Egziuperi.

Seminaro dalyvė Akvilė dalinasi, kad TVB seminaras buvo naudinga ir įkvepianti patirtis: „Džiaugiuosi, kad mokymų metu įgyvendintos veiklos suteikė man aiškumo ir konkretumo. Negaliu pasakyti, jog programa „Erasmus+“ man buvo visiškai nepažįstama, tačiau kaip suplanuoti puikų projektą specialiosioms mokykloms, kaip surasti tinkamus ir atsakingus partnerius, kaip suorganizuoti naudingas ir prasmingas veiklas, kaip įžvelgti problemą, aktualumą ir atrasti projekto idėją, kuri būtų ne tik patraukti, bet iš esmės keltų darbo su jaunimu kokybę ir formuotų aukštus mokymo standartus. Taigi tokie painūs klausimai man kilo prieš išvykstant į mokymus, tačiau dabar su mokymo vadovų pagalba radusi atsakymus jaučiuosi žymiai tvirčiau. Be to, tikrai tikiu, kad mokymų metu sukurtos projekto idėjos bus įgyvendintos skirtingose ES šalyse ir mano bei kitų dalyvių, įgytos kompetencijos padės suplanuoti išties puikius projektus specialiosioms mokykloms.“

Jurga Naimavičiūtė-Skuolienė, LKNUC anglų kalbos mokytoja, ir Akvilė Damašauskaitė, LASUC projektų vadovė