2019-12-18

Formaliojo ir neformaliojo ugdymo jungtys Estijos mokyklose

Formaliojo ir neformaliojo ugdymo jungtys Estijos mokyklose pagrindinė nuotrauka

Grupė pagrindinio ugdymo pedagogų iš Vilniaus mokyklos „Diemedis“ 2019 m. spalio 28–30 d. dalyvavo „Erasmus+“ mobilumo projekte Estijoje, Kuressaare mieste, esančiame Saremo saloje. Trijų dienų „šešėliavimo“ vizitas apėmė ugdymo stebėjimą dviejose mokyklose – privačioje „Luce“ mokykloje ir valstybinėje Kuressaare gimnazijoje.

Lietuvos pedagogai stebėjo pamokas ir neformalius užsiėmimus, mokytojų veiklą, diskutavo aktualiais ugdymo proceso organizavimo, įgyvendinimo ir vertinimo klausimais.

Didžiausią įspūdį paliko neformaliojo ugdymo principų taikymas pamokose ir neformaliųjų užsiėmimų pasiūla lankytose mokyklose. Tiek vienoje, tiek kitoje mokykloje labai daug vietos skiriama laisvam, nesuvaržytam bendravimui, mokymosi erdvių pasirinkimui įprastų pamokų metu. Išnaudojamos visos įmanomos erdvės organizuoti mokinius įtraukiančias ir mokytis skatinančias veiklas.

„Luce“ mokyklos mokiniai daug laiko praleidžia lauke, už mokyklos esančiose erdvėse. Kuressaare gimnazistai naudojasi mokyklos patalpose esančiu žiemos sodu, baseinu, palėpėse įrengtomis šokių ir gimnastikos salėmis. To, ko mokomasi pamokų metu, galima dar giliau pasimokyti joms pasibaigus ir rinktis muzikavimo, konstravimo, modeliavimo, šokių, technologijų ar kitas veiklas. Yra net galimybė rinktis buriavimo ar žvejybos užsiėmimus. Plati pasirinkimų paletė yra nulemta pedagogų pomėgių. Jie siūlo mokiniams tai, kuo patys užsiima laisvalaikio metu, ir nuoširdžiai dalijasi savo pomėgiais. Taip randasi tvirti ir nuoširdūs tarpusavio santykiai. 

„Diemedžio“ mokytojai parsivežė labai daug puikių idėjų, pritinkančių savo mokyklai. Kai kurios iš jų bus įgyvendintos dar šiais mokslo metais.

Virgilijus Pupeikis, „Diemedžio“ direktorius