2018-10-29

Amžius – ne kliūtis išmokti naudotis išmaniaisiais įrenginiais

Amžius – ne kliūtis išmokti naudotis išmaniaisiais įrenginiais pagrindinė nuotrauka

„Amžius – ne kliūtis išmokti naudotis išmaniaisiais įrenginiais,“ – drąsiai savo nuomone pasidalino Algirdas Visgaudas (86 m.) iš Telšių. Šie ištarti žodžiai geriausiai apibūdintų įspūdžius ir patirtį, vykdant tarptautinį „Erasmus+“ strateginių partnerysčių projektą „Senjorai ir skaitmeninės technologijos (Seniors@DigiWorld)“. Šio projekto tikslas – paskatinti vyresnio amžiaus gyventojus, niekada nesinaudojusius internetu, susipažinti su skaitmeninėmis technologijomis, t. y. planšetiniais kompiuteriais, jų galimybėmis, bei pradėti jomis naudotis kasdieniame gyvenime.

Šiandien vis dažniau kalbama apie planšetinio kompiuterio pranašumą kitų technologijų atžvilgiu, mokant vyresnio amžiaus gyventojus naudotis internetu bei e. paslaugomis. Idėja sukurti mokymo programą suaugusiųjų švietimo darbuotojams, kaip mokyti senjorus dirbti su planšetiniais kompiuteriais, atsirado išsiaiškinus, kad tik 9 % apklaustų Lietuvos vyresnio amžiaus gyventojų yra susipažinę su šiais įrenginiais, ir tai yra vienas mažiausių rodiklių Europos Sąjungoje.

Atsižvelgdama į šias tendencijas – asociacija „Viešieji interneto prieigos taškai (VIPT)“ projekto „Senjorai ir skaitmeninės technologijos“ įgyvendinimo metu kartu su partneriais iš Vokietijos, Ispanijos ir Rumunijos sukūrė mokymų programą „Planšetė – skaitmeninių įgūdžių ugdymui“.  

Su šia programa pirmiausiai buvo supažindinti suaugusiųjų švietimo darbuotojai iš Plungės, Šilutės, Šiaulių r., Radviliškio ir Pasvalio viešųjų bibliotekų. Norint pasiekti niekada technologijomis nesinaudojusius senjorus, projekto organizatoriai pakvietė prisijungti ir  Plungės bei Skuodo senelių namų socialinius darbuotojus. Susipažinę su sukurta programa, švietimo darbuotojai įgijo kompetencijų naudotis planšetiniais kompiuteriais su „iOS“ ir „Android“ operacinėmis sistemomis, sužinojo apie vyresnio amžiaus žmogaus mokymosi ypatumus ir išmoko susikurti  mokomąją  veiklą,  skirtą vyresnio  amžiaus žmonėms,  norintiems  išmokti  naudotis  planšete. 

„Mano nuomone, tai yra pirma tokio pobūdžio programa Lietuvoje, – sakė Sandra Jablonskienė, Šilutės viešosios bibliotekos informacijos skyriaus vedėja. – Aš jau keletą metų mokau vietos gyventojus naudotis planšetėmis, tačiau mokymo turinį teko kurti pačiai. Todėl labai džiaugiuosi, kad nuo šiol galėsiu remtis sukurta nauja mokomąja medžiaga, kuri yra labai aiški, konkreti ir pritaikoma skirtingo lygio besimokantiesiems. Medžiaga naudotis labai patogu, nes ji prieinama virtualioje aplinkoje, ją galima tiek parsisiųsti, tiek atsispausdinti pagal temas ir naudoti kaip padalomąją medžiagą mokymų metu.“

Mokomosios veiklos metu suaugusiųjų švietimo darbuotojai vedė mokymus savo bendruomenės nariams, t. y. senjorams, vyresniems nei 65 m. Kovo ir balandžio mėnesiais vykusiuose mokymuose dalyvavo daugiau nei 50 mokymo dalyvių.

Mokymų metu senjorai mokėsi ne tik filmuoti, fotografuoti, naudotis elektroninio pašto programa, socialiniais tinklais, bendravimui skirtomis programomis, bet ir susipažino su skirtingas operacines sistemas naudojančiomis planšetėmis, jų nustatymų ypatybėmis, kaip saugiai naudotis mobiliuoju įrenginiu, apsaugoti jame esančią asmeninę informaciją, bandė susikurti savo „Apple“ bei „Google“ paskyras. Kiekvienas švietimo darbuotojas rinkosi mokymo turinį bei mokymo būdą, atsižvelgiant į besimokančiųjų skaitmeninių žinių lygį, jų poreikius bei pomėgius. Mokymų dalyvių patyrimai ir įspūdžiai labai skirtingi: „YouTube“ – geras dalykas! Aš net galiu peržiūrėti praleistą mėgstamo filmo seriją internetinėje televizijoje! Nuo šiol pas savo gydytoją registruosiuosi tik internetu, tai taip patogu! Per šitą didelį telefoną pamačiau kaip mano sūnus gyvena užsienyje! Kokia puiki žingsnių skaičiavimo ir orų prognozės programėlė! Šitą daiktą galima vežtis net į sodą! Būtinai įsigysiu planšetę arba paprašysiu gimtadienio dovanos iš savo vaikų!“.

Šis projektas buvo didelis atradimas suaugusiųjų švietimo darbuotojams bei organizatoriams, kurie nesitikėjo, kad sukurta programa bus tokia sėkminga ir populiari tarp besimokančiųjų.

Šių metų spalio mėnesį projektas laimėjo tarptautinės organizacijos „ALL DIGITALS“ apdovanojimą už tvariausią partnerystę.

Straipsnį parengė Laura Grinevičiūtė, projektų vadovė